Festlokaler

Övre festlokalen

Pubdisk/Bardisk.

Bastu med dusch.

Liten kyl.

Darttavla, TV och stereo.

Ca: 5 runda bord, 20 stolar.

Städutrustning och dammsugare.

Köksutrustning. Tallrikar, glas, koppar och div. annat.

Nedre festlokalen

4 långbord och tillhörande stolar.

Köksdel, spis, ugn, microvågsugn, kyl/frys och diskmaskin.

Städutrustning och dammsugare.

Internetuttag.

Köksutrustning. Tallrikar, glas, koppar och div. annat.

Lämplig för lite större fester, barnkalas eller cirklar.

OBS!

Den övre och nedre lokalen bokas på olika ställen. Se mer information längst ned på sidan. För att undvika att lokalerna blir dubbelbokade se till att boka på rätt ställe!

Vi vill också påminna om några enkla förhållningsregler när det gäller nyttjandet av lokalerna.

Datum, tid, namn, adress samt telefonnummer skall anges vid bokningen av lokalen.

Lägenhetsinnehavare på området får boka lokalen max 3 dygn i sträck.

Nycklar hämtas personligen av nyckelansvariga (se nedan), mot erläggande av en depositionsavgift/kostnad med 550:-. 500:- återlämnas efter återlämnande av nyckel samt gemensam inventering och städavsyning av lokalen. Om extra avsyning behövs återbetalas inte depositionsavgiften.

Personer som ej bor i föreningen får kontakta nyckelansvariga för fråga om att hyra.

Nycklar lämnas endast ut till lägenhetsinnehavare över 18 år i samband med depositionsavgift. Skall lokalen nyttjas av barn och ungdomar, så hålls alltid en vuxen ansvarig för lokalen. OBS!! Om någon nyttjar nedre lokalen för "datorhelger" så gäller samma internetregler som för våra lägenheter. Om det blir övertrafik så stängs uttaget av på samma premisser.

När lokalen tas i bruk, var god kontrollera inventarielistan. Saknas något eller har något gått sönder så får föregående hyrande person ersätta detta.

Lokalnyckeln får absolut inte lämnas vidare utan skall skyndsamt återlämnas till nyckelansvarig.

Rökning är på inga villkor tillåten i lokalerna, detsamma gäller alkoholförtäring av minderåriga.

Det skall naturligtvis tilläggas att den som hyr lokalen skall se till att gästerna uppträder städat på området. Detta innebär att överdriven onykterhet, slagsmål, extremt hög musik nattetid, skadegörelse eller nedskräpning i och utanför lokalerna under inga omständigheter kommer att tolereras.

Vid störningsanmälan faktureras lägenhetsinnehavaren kostnaden för utryckning.

Lokalerna skall lämnas tillbaka i rent och städat skick. Detta avsynas gemensamt med nyckelansvarig. Därefter återlämnas depositionsavgiften. Om extra avsyning behövs återbetalas inte depositionsavgiften.

Nyckelansvariga och bokning av festlokalerna

Övre festlokalen

Bokas i tvättstuga 3 (intill gymmet).

  • Patrik Nyman, Paletåvägen 95
  • Helena Myllykangas, Paletåvägen 109

Nedre festlokalen

Bokas i tvättstuga 2 (intill grovtvättstugan).

  • Anneli Ackemo, Paletåvägen 29
  • Gerd Linddahl, Paletåvägen 57